برنامه غذايي مناسب گروه خوني خود را بشناسيد
پوست
پوست،پوست صورت،روشن شدن پوست،پوست زیبا

برنامه غذايي مناسب گروه خوني خود را بشناسيد

 برنامه غذايي مناسب گروه خوني خود را بشناسيد

اگر بدانيد چه مواد غذايي با بدنتان سازگارتر است دستگاه گوارش شما مي تواند خود را با رژيم غذايي مناسب گروه خوني تان سازگار كند و كمتر خسته شود. 
    
 
تحقيقات جديد نشان مي دهد گروه هاي خوني مختلف تاثيري متفاوت بر گوارش افراد مي گذارد.

كاركرد اجزاي بدن انسان ها در بسياري موارد با هم اختلافاتي جزيي دارند. ممكن است شما گوشت يا شير را خيلي راحت هضم كنيد اما برادر يا خواهرتان در اين زمينه دچار مشكل شود. تا به حال به پاسخ اين سوال فكر كرده ايد كه چرا دستگاه ايمني يا گوارش برخي افراد قوي تر از ديگران است؟


نتايج تحقيقات جديد از تاثير گروه خوني بر قوت و ضعف دستگاه گوارش حكايت دارد.

البته مقدمات چنين تحقيقاتي از اواسط قرن گذشته يعني زماني آغاز شد كه پزشكان دريافتند فردي كه گروه خوني A مثبت دارد، نمي تواند از فردي كه داراي گروه خوني B منفي است خون بگيرد و در اين صورت بدن فرد بيمار به شدت واكنش نشان خواهد داد.


همين مسئله در مورد مواد غذايي نيز به چشم مي خورد اما اگر بدانيد چه مواد غذايي با بدن سازگارتر است دستگاه گوارش شما مي تواند خود را با رژيم غذايي مناسب گروه خوني تان سازگار كند و كمتر خسته شود.

● گروه خوني O

بررسي ها نشان داده گروه خوني انسان هاي اوليه O بوده است. به دليل همين گروه خوني O را قديمي ترين و رايج ترين گروه خوني مي دانند كه از ۵۰ هزار سال قبل در رگ هاي انسان ها جريان داشته است. بيشتر انسان هاي اوليه گوشتخوار بوده اند،


بنابراين گوشت با معده افراد داراي اين گروه خوني سازگار شده و معده آنها براي هضم پروتئين هاي حيواني، اسيد و تمام آنزيم هاي لازم براي اين كار را به اندازه كافي توليد مي كند.


گروه خوني دهنده جهاني، گروه O است اما فقط مي تواند از گروه O خون دريافت كند. سيستم ايمني قوي و متابوليسم خوب از ديگر مزاياي دارندگان اين گروه خوني است كه باعث مي شود بيشتر به بيماري هاي خودايمني مبتلا شوند اما ميزان ابتلا به آلرژي در آنها بيشتر است.

خوردن غذاهاي جديد و فست فودها براي دستگاه گوارش دارندگان گروه خوني O مناسب نيست و ممكن است دليل بروز زخم هاي معده و حساسيت اثني عشر در آنها شود.

دستگاه گوارش افراد داراي اين گروه خوني شرايطي دارد كه ميزان چربي دريافتي آنها را بالا مي برد و ابتلا به گرفتگي شرايين و ناراحتي هاي قلبي – عروقي در آنها را افزايش مي دهد.

 بهتر است اين افراد خوردن سبزي را وارد برنامه غذايي خود كنند و ميزان مصرف پروتئين هاي حيواني را كاهش دهند. در ضمن هضم گلوتن در معده اين افراد مشكل است و بايد مصرف غلات، كلم و سبزي هاي خشك را نيز كاهش دهند.

● گروه خوني A

دانشمندان معتقدند از زماني كه كشاورزي رونق گرفت يعني حدود ۲۰ هزار سال قبل گروه خوني A در بدن برخي افراد پديدار شد. شكار، دامپروري و زراعت اساس زندگي كشاورزان بود و اين افراد به دليل زندگي گروهي، فعاليت فيزيكي كمتري نسبت به پيشينيان خود داشتند.


طي گذار از ساليان متمادي، سيستم گوارشي اين افراد با غذاهاي گياهي سازگارتر شدو سيستم ايمني آنها نيز به دليل زندگي گروهي و همه گير شدن بيماري ها، مقاوم تر شد.

با وجود اين و به دليل مصرف بيشتر گياهان، دستگاه گوارش دارندگان گروه خوني A ضعيف تر شد تا در هضم پروتئين هاي حيواني دچار مشكل شوند. افراد اين گروه در ابتلا به سرطان معده و روده بزرگ مستعدتر از ديگر گروه هاي خوني هستند.

تعداد افراد گياهخوار در ميان دارندگان گروه خوني A بيشتر از ديگر گروه هاي خوني است زيرا در هضم گوشت و شير مشكل دارند. اين افراد بايد مصرف گوشت و شير را كم و مصرف سبزي و غلات را بيشتر كنند.

● گروه خوني B

دانشمندان، مهاجرت انسان ها بر اثر تغييرات آب و هوايي را دليل اصلي پديد آمدن گروه خوني B در هزار سال قبل مي دانند. به همين دليل اين گروه خوني بيشتر در ميان ساكنان اروپاي شرقي ديده مي شود. افراد داراي اين گروه خوني سازگاري زيادي با هر نوع آب و هوايي دارند و سيستم ايمني، عصبي و فيزيكي آنها قوي است.

دستگاه گوارش آنها با بيشتر مواد غذايي سازگار است و هيچ مشكلي در هضم لبنيات ندارند. بدن افراد داراي اين گروه خوني نسبت به بيماري هاي ويروسي و بيماري هاي خودايمني ضعيف است و خيلي زود به عفونت هاي باكتريايي دچار مي شوند.

● گروه خوني AB

اين گروه خوني از حدود هزار سال قبل به وجود آمده و به همين دليل تعداد دارندگان گروه خوني AB زياد نيست. اين گروه خوني را مي توان تركيبي از سه گروه خوني دانست كه در عين حال مي تواند از هرسه گروه دريافت داشته باشد.

با وجود اين، گروه خوني AB تنها به گروه خوني خود ميتواند خون اهدا كند. بدن دارندگان اين گروه خوني با غذاهاي مدرن و جديد سازگار است اما دستگاه گوارش آنها ضعيف تر از دارندگان گروه خوني O است. به همين دليل در هضم پروتئين هاي حيواني مشكل دارند و مقدار ترشح آنزيم و اسيد معده آنها كم است.

اين افراد به مصرف گوشت قرمز و انواع فست فودها گرايش دارند. سيستم ايمني بدن دارندگان گروه خوني AB در برابر باكتري ها و آلرژي ها تا حدودي ضعيف عمل مي كند.
 


منبع:روزنامه هفت صبح
 

گردآوري : پايگاه اينترنتي پرشين وي

 

 

ريزش مو



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





شنبه 4 شهريور 1391برچسب:, :: 16:2 :: نويسنده : مرتضی حسینی





فروتل
درباره وبلاگ

پوست،پوست صورت،روشن شدن پوست،پوست زیبا
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پوست و آدرس poost.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 155
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

تماس با ما